A hatszintes, háromhomlokzatos magyaros szecessziós banképület Lechner Ödön legjelentősebb alkotása. Az épület keskeny utcára néz, ezért az építész viszonylag dísztelen homlokzatot, de csodálatos párkányt és tetődíszítést tervezett. Az épület valamennyi kerámiája és burkolati eleme, a velencei mozaikok kivételével a Zsolnay-gyárban készült. Az épületbelső a lépcsőházak kialakításával, remek oszlopfőkkel méltó a külsejéhez.
A Ceglédi Iparbank a kor igényességét tükröző, egyemeletes épület, amely 1936-tól múzeumként funkcionál. A földszint, a kapu kivételével dísztelen, de az emeleti rész, az ablakok felett az egész attikán végighullámzó vakolt elemek egyértelműen a magyar szecesszió jellemzői.
A belváros egyik leggazdagabban díszített hatalmas saroképülete keleties hangulatot árasztó passzázst is magába foglaló bank és lakóháza. A térre néző homlokzat két szélén kerámiaburkolatos két torony hívja fel magára a figyelmet, akárcsak a tetőfelépítmény és a homlokzatok kerámiaborításai. Az ötemeletes épület 2. és 3. emelete közé a homlokzaton 53 férfi és női fejet ábrázoló büszt került. A színes kerámiák a Zsolnay gyár termékei. Az ablakok háromkaréjú záródása keleties, egyben szecessziós benyomást keltenek.
A tervezőpáros a századfordulós Budapest legelegánsabb üzletei közé tervezte a korabeli építészet legmodernebb újításait felhasználó banképületet. A ház ékessége a hatalmas oromzati mozaik. Az allegorikus mozaikkép a magyarok hódolatát ábrázolja Patrona Hungariae dicsőségére. A hódolók között államférfiak is láthatók.
A temesvári szecessziós stílusú Lloyd-palotát az angol biztosító társaság építtette a város korzóján. A szimmetrikus kialakítású, leginkább a német Jugendstilre emlékeztető ház elrendezése szép, ívelt oromzata fölött a magastetőt gömb koronázza. A négyszintes palota földszintjén a máig működő Café Lloyd kapott helyet. Az első emeleti irodák mellett a gabonatőzsde működött. A további emeleteket luxuslakások foglalták el. Ma a politechnikai Egyetem rektorátusa székel az emeleten.
Az épület külsején és belsején is mindenütt a szecessziós növényi formák, a liliomos indázat látszik. A belső még a külső harmóniáját is felülmúlja. A vörösmárvány lépcsők, a lépcsőkorlát, a falak világoszöld csempeborítása csak kiemeli a faragott faajtódíszeket, ablakpárkányokat.
Az L alakú épület földszintjére bankot és éttermet, az első és második emeletre bérlakásokat terveztek. A homlokzati díszítőelemek színes Zsolnay kerámiák. Az épület légiességét jelzi a földszintet az első emelettől elválasztó hullámzó falsáv. A bejáratok kiképzése a kalotaszegi fedeles kapukat idézi, de az első és második emeleti ablakok növényi ornamentikája is kalotaszegi díszítőelem.
Az egész Fő teret uralja a háromemeletes egykori banképület szecessziós tömbje. Az összbenyomás azonban sokkal inkább a német szecessziót idézi, mint a stílus magyaros vonulatát.